شورای شهر لس آنجلس به ممنوعیت «تفنگ ارواح» رأی داد



شورای شهر لس‌آنجلس روز سه‌شنبه به اتفاق آرا به ممنوعیت استفاده از تفنگ‌های ارواح و پیوستن به دیگر شهرهای بزرگ کالیفرنیا برای حمله به سلاح‌های گرم غیرقابل ردیابی و معمولاً دست‌ساز که پلیس می‌گوید در سال‌های اخیر در شهر گسترش یافته رای داد.

فرمانی که شهردار اریک گارستی باید امضا کند، در اختیار داشتن، فروش، خرید، دریافت یا حمل سلاح گرم بدون شماره سریال و همچنین قطعات مورد استفاده در ساخت آنها را ممنوع می کند. متخلفان می توانند تا 1000 دلار جریمه و تا شش ماه زندان محکوم شوند.

پل کورتز، عضو شورا در جلسه روز سه شنبه گفت: «این اسلحه ها نباید جایی در لس آنجلس داشته باشند و قبلاً در خیابان های ما ویرانی به بار آورده اند.

بر اساس درخواست ارائه شده توسط کورتز و عضو شورا، پل کرکوریان، اسلحه های ارواح از قوانینی که نیاز به بررسی پیشینه و دوره انتظار دارند، مستثنی هستند، زیرا به عنوان کیت های ناتمام فروخته می شوند.

یکی از موفق ترین راهبردهایی که این کشور برای کاهش خشونت با اسلحه اتخاذ کرده است، بررسی پیشینه است. … بررسی سابقه کار،گفت کرکریان. با این حال، ما اکنون یک صنعت کامل از تولیدکنندگان داریم که تنها هدفشان فرار از بررسی پیشینه است.

بر اساس گزارشی که این اداره در 19 اکتبر منتشر کرد، تعداد تفنگ های ارواح ضبط شده توسط اداره پلیس لس آنجلس از سال 2017 تا کنون حدود 400 درصد افزایش یافته است که در این سال حتی افزایش شدیدتری داشته است. بر اساس این گزارش، در نیمه اول سال 2021، این وزارتخانه 863 تفنگ ارواح را کشف و ضبط کرد که تقریباً 300 درصد بیشتر از 217 تفنگ کشف شده در مدت مشابه سال گذشته است.

در همان گزارش، LAPD استفاده از تفنگ های ارواح را به عنوان “یک اپیدمی نه تنها در لس آنجلس بلکه در سراسر کشور” توصیف کرد.

سنس کالیفرنیا دایان فاینشتاین و الکس پادیلا در نامه‌ای به رئیس شورا که هفته گذشته به نوری مارتینز ارسال شد، پیش از تصویب این فرمان را “یک تلاش مهم” برای کمک به دور نگه داشتن اسلحه از خیابان‌ها ارزیابی کردند.

Feinstein و Padilla نوشتند: «ابتکارات مشابه قبلاً در سن دیگو و سانفرانسیسکو اجرا شده است، و ما شورای شهر لس آنجلس را به دلیل در نظر گرفتن یک اقدام مشابه تحسین می کنیم. تحریم های سن دیگو و سانفرانسیسکو هر دو در ماه سپتامبر تصویب شدند.

تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش تفنگ‌های ارواح در کالیفرنیا فراتر از قوانین محلی است.

در ماه اکتبر، فرماندار گاوین نیوسام قانونی را امضا کرد که اسلحه‌های ارواح را به فهرست سلاح‌هایی اضافه می‌کند که مجریان قانون می‌توانند تحت خشونت با اسلحه یا دستورات بازدارنده خشونت خانگی توقیف کنند. Newsom همچنین در سال 2019 قانونی را امضا کرد که بر اساس آن فروش قطعات مورد استفاده برای ساخت تفنگ های ارواح باید توسط یک فروشنده مجاز انجام شود، اما این قانون تنها در سال 2024 اجرایی خواهد شد.

شهر آتی. در ماه فوریه، مایک فوئر شکایتی را علیه یک سازنده بزرگ قطعات تفنگ ارواح، Polymer80 تنظیم کرد.

نویسنده کارمند تایمز، کوین رکتور، در این گزارش مشارکت داشت.