تحویل فوری سایا خودرو (2)

در مجموع، دنا پلاس برای افرادی که به دنبال یک ماشین سریعتر، اسپرتتر، نمای داخل زیباتر، با گیربکس دستی ۶ سرعته و صندوق عقب بزرگتر هستند، میتواند انتخاب معقولتری باشد. این نکته را هم بگوییم که رینگ و تایر دنا پلاس توربو و توربو اتوماتیک نسبت به مدل پلاس معمولی، بزرگتر شدهاست. اما طراحی داخلی و آپشنهای دنا پلاس نسبت به تندر ۹۰ در سطح بالاتری قرار دارد. به طور خلاصه میتوان گفت که تندر ۹۰ از رقبای کم استهلاک و کم مصرف دنا پلاس است. تارا با قدرت بیشتری حرکت میکند و مصرف سوخت پایینتری دارد. رانا پلاس از نظر مصرف سوخت و شتاب اولیه بهتر از رانا پلاس است، اما نداشتن فضای کافی در قسمت عقب خودرو، یکی از مشکلاتی است که نمیتوان از چشمپوشی کرد. گیربکس یا همان جعبه دنده بهطور معمول ۴ یا ۵ دنده برای حرکت به جلو و یک دنده برای حرکت به عقب دارد. داشبورد دنا پلاس از یک پلاستیک با کیفیت معمولی ساخته شده است. افت کیفیت ساخت دنا پلاس هم یکی مسائلی است که نمیتوان آن را نادیده گرفت. اما به طور کلی کیفیت ساخت در دنا پلاس بیشتر از انواع قدیمی است، با این حال بهتر است به بررسی دقیقتر این خودرو بپردازیم.


با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق این خودرو بپردازیم.

گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبهدنده باید بدانید - وبلاگ کارنامه اگر بخواهیم در مورد مهمترین تفاوتها در میان مدلهای دنا پلاس، دنا پلاس توربوشارژ دندهای و دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک صحبت کنیم، باید به تفاوت در مشخصات فنی آنها بپردازیم. اگر نگاهی دقیق به دنا پلاس ایران خودرو بیندازید، متوجه ظاهر اسپورت و جسورانه این خودرو نسبت به سایر تولیدات ایران خودرو میشوید. با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق این خودرو بپردازیم. در این مقاله از مجله بیمه میخواهیم در مورد مشخصات فنی و ظاهری دنا پلاس با شما صحبت کنیم و به بررسی خانواده دنا پلاس بپردازیم. همانطور که گفتیم دنا پلاس از نظر فنی تفاوت زیادی با دنا ندارد و فقط در مدلهای توربوشارژ و اتوماتیک تفاوتهایی دیده میشود. این دو سدان بهعنوان که جزء جدیدترین محصولات سایپا و ایرانخودرو هستند، از لحاظ طراحی مدرنتر از دیگر خودروهای داخلی به نظر میرسند اما در این بخش کفه ترازو به سمت شاهین سنگینی میکند زیرا ازآنجاییکه دنا بر پایهٔ سمند شکل گرفته، با وجود تغییرات بزرگ، همچنان ذات قدیمی خود را نشان میدهد اما سدان سایپا خودروی مستقلی محسوب میشود که از ابتدا طراحی شده و به همین دلیل نمای پختهتر و اصولیتری دارد. تیگو ۷ ابتدا با نسل اول خود راهی بازار کشورمان شد و از سال ۱۴۰۰ مدیران خودرو نسل دوم آن را با نام تیگو ۷ پرو به بازار فرستاده است.


خودرو فیدلیتی

در ابتدا باید بگوییم که در طراحی کابین این خودرو تغییرات زیادی نسبت به خودرو دنا ایران خودرو نمیبینیم و تنها تفاوت اضافه شدن یک سانروف به دنا پلاس است. این در حالی است که سدان سایپا برای خودرویی در کلاس یا کامپکت، از کابین جادار و بزرگی برخوردار است که آن را به گزینه مناسبتری برای استفادههای خانوادگی و مسافرتی تبدیل میکند. البته با دقت به این سدان ایران خودرو، متوجه ناهماهنگی سایز و طرح فریم پنجرهها در قسمت عقب خودرو میشوید. در حالت کلی انتخاب هر کدام از رقبای این سدان ایران خودرو مزایا و معایب خاص خودش را دارد. طراحی خارجی دنا پلاس به همراه حالت تهاجی چراغها، جلو پنجره و طرحهای زیبایی که روی سپر است، به بیننده حس اطمینان میدهد. این طراحی در قسمت جانبی دنا پلاس، در کنار حجمپردازیهای انجام شـده، ظاهری عضلانی، قوی و مهیج به این خودرو ایرانی میدهد. اگر از نمای جانبی به این محصول ایران خودرو نگاه کنید، به خوبی میبینید که خط شانهای از قسمت پایانی چراغ عقب تا قسمت برآمده گلگیر جلو، امتداد یافته است. اگر در کارتر موتور، لجن تشکیل شده، بهتر است روغن را زودتر عوض کنید تا لجن ایجادشده درون موتور سریعتر از آن خارج شود.​​​.


روغن موتور خودرو سایا خودرو اینجاست تا رویای شما برای نشستن پشت فرمان هر خودرویی با هر قیمت و محصول هر کشوری که باشد را محقق کند. مدل دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک دارای فرمان برقی است و سایر مدلهای توربو شارژ دندهای هستند. دنا پلاس توربو اتوماتیک دارای فرمان برقی است و در مدلهای ساده و توربو دندهای، سیستم فرمان هیدرولیک است. بهتر است بدانید دنا پلاس در رده قیمتی خود، دارای رقبای زیادی است. البته بهتر است از رقبای دیگر دنا پلاس مانند جک ۴J غافل نشوید. این کراساوور چینی به لطف طراحی جذاب، آپشنهای مناسب و قوای محرکهای که تا حدودی امتحان خود را پس داده، توانسته خود را از دیگر کراساوورهای چینی بازار متمایز کند. این خودرو همچنین از آپشنهای فراوانی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و تنظیم برقی صندلیهای جلو، شارژر بیسیم گوشی، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، درب صندوق خودکار با حسگر سوئیچ و… از نظر ایمنی این خودرو مجهز به کیسه هوای راننده و سرنشین معرفی خودروی جدید چینی‌ها معروف به پورشه گلکسی E8 جیلی – آکادمی مالی مسعود جلو است. البته به نظر میرسد که سایپا شاهین از سیستم تعلیق کمی نرمتر سود میبرد و سرنشینان آن با کوبشهای کمتری در مسیرهای ناهموار مواجه میشوند. شاهین سایپا یکی از رقبای جدی دنا پلاس است که طراحیهای خوب و آپشنهای مناسب شاهین، آن را به یک رقیب مستقیم برای دنا پلاس تبدیل میکند.