مقایسه بنز کلاس S و هیوندا سنتنیال سدان های لوکس

همه چیز درباره خلاص کردن ماشین اتومات در شرایط مختلف - مجله یدک یار در این مقاله انواع روغن ترمز و نکات مربوط به تعویض و چک کردن آن را با هم مرور کردیم و گفتیم که باید روغن ترمز مناسب خودروی خود را بشناسید و در زمان لازم آن را تعویض کنید. اگر بیشتر از ۴ سانتیمتر محفظه خالی بود، باید روغن اضافه کنید و اگر رنگ آن تیره بود، باید آن را عوض کنید. با توجه به نوع روغن ترمز، برند آن و دفترچه راهنمای خودرو باید تصمیم بگیرید. بی ام و مالک شرکت لوکس ( رولز رویس ) است و بنز نیز که زیر مجموعه ی شرکت ( دایملر- آگ ) است، صاحب برند لوکس میِباخ از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود است. مایباخ برند سوپر لوکس بنز در سال 2013 با چالشی مواجه شد که سال ها قبل، رولز رویس با آن مواجه شده بود. لوکس و فول سایز از کشوری که در آستانه رقابت با برندهای خودروساز اقتصادی از دیار سرزمین آفتاب، برندهایی چون تویوتا، نیسان و هوندا بود اما به ناگه برگی با نام سنتنیال رو کرد که تصورات مردمان سرزمین ما را نسبت به نام کرهایها در آستانه تغییر قرار داد. سدان کلاس مرسدس بنز هیچ تغییر ظاهری چشمگیری برای مدل سال ۲۰۲۲ نکرد، اما نسل پنجم چراغهای جلوی کوچکتر، جلو پنجره رو به پایین، آلیاژهای ۱۷ تا ۱۹ اینچی جدید و چراغهای عقب باریکتر دارد.


خودرو دنا پلاس وظیفه سوم جعبه دنده یا گیربکس خودرو تعیین جهت خودرو به سمت عقب و جلو و کنترل آن است و در برخی مواقع به دلیل زیاد شدن سرعت، از قدرت حرکت معکوس برای کاهش سرعت و لیز خوردن خودرو توسط گیربکس این کار انجام میشود. البته کاستی بزرگ در لیست تجهیزات شاهین، کروز کنترل است درحالیکه برخلاف دنا، تنظیم صندلی جلو هم در این خودرو بهصورت دستی انجام میشود. این محور نیز چرخ دندههای متعددی دارد که برخلاف شافت واسط بهطور یکپارچه نیست. به طوری که در دهه ی 1940 تقریبا هیچ خودرویی توسط بنز تولید نگردید. این دو خودروساز بزرگ آلمانی بی هیچ شکی، 2 رقیب فوق العاده هستند که در طول زمان موجب ارتقاء پایدار یکدیگر نیز گردیده اند. جالب است بدانید مرسدس بنز از سال 1997 و پس از عرضه ی مرسدس بنز کلاس تا 7 سال هیچ خودروی مدل جدیدی به بازار عرضه نکرد تا نهایتا در سال 2004 دو ستاره به بازار معرفی کند. اولین خودرو مرسدس بنز مک لارن بود که در مشارکت این دو خودروساز به بازار عرضه گردید و خودروی دوم مرسدس بنز نام داشت. مرسدس بنز مک لارن حاصل همکاری 6 ساله ی این دو خودروساز فوق العاده است.


DOT5 را بهجای DOT4 بهکار برد؟ مرسدس بنز چندین شرکت زیرمجموعه دارد که از معروف ترین آنها می توان به مرسدس AMG اشاره کرد که در فرآیندی 15 ساله از مالکان اولیه اش ” اِرهارد ملشر و هانس ورنر آوفرخت ” خریداری شد. رقابت آنها در شرکت های خریداری شده و حتی جزئیات سری ماشین های مختلف نیز کاملا پیدا است. این رقابت همواره و در تمامی کلاس های خودرو بین این 2 شرکت وجود داشته است. خیر، هیچگاه از روغن ترمز تخلیهشده دوباره استفاده نکنید؛ چون احتمال کاهش کیفیت آن بهدلیل گردوغبار، هوا یا رطوبت وجود دارد. ۸. چه تفاوتی میان روغن ترمزهای نوع DOT3 ،DOT4 و DOT5 وجود دارد؟ از نوع DOT5 که نقطه جوش بالاتری دارد، برای ماشین مسابقات،نظامی و رانندگی در جادههای گرم استفاده میشود. ۱. آیا میتوان روغن ترمز DOT5 را بهجای DOT4 بهکار برد؟ ۲. هر چند وقت یکبار روغن ترمز را عوض کنیم؟ پس با فرض این که هر گروه، مخاطبان خاص خود را دارند، با بررسی تاریخچه ی این 2 خودروساز برتر آلمانی تلاش داریم مقایسه بنز با بی ام و را در قالب یک محتوای کوتاه خدمت شما ارائه کنیم. این 2 خودروساز باکیفیت آلمانی، چیزی نزدیک به 100 سال است که بی وقفه در حال ارتقاء فناوری های ساخت موتور و خودرو می باشند. ​!


هایما S7 توربو بهتر است یا جک S5 توربو؟ نسخه اتومات ساندرو مانند نسخه اتومات تندر ۹۰ از گیربکس AL4 ساخت ZF استفاده شده که با پیشرانه هماهنگی خوبی دارد. هایما S7 توربو نسبت به نسخه معمولی حدود 22 اسب بخار قدرت بیشتر و 50 نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد. هایما S7 توربو بهتر است یا جک S5 توربو؟ البته بهتر است از رقبای دیگر دنا پلاس مانند جک ۴J غافل نشوید. این روغن ترمز یکی از با کیفیت ترین روغن ترمزهای موجود در بازار است. خودروی تولید شده به قدری با کیفیت بود که توانست به سرعت جایگاهی مناسب در بازار به دست آورد و به همین علت نام مرسدس بنز تا به امروز باقی است. آنها توانستند در این بازه ی زمانی، جایگاهی مناسب در مسابقات فرمول یک به دست آورند. اگر با چگونگیِ راندن خودروهای دستی آشنایی ندارید، ممکن است مدتی طول بکشد تا به فرایند تعویض دنده در این خودروها مسلط شوید. اما به یاد داشته باشید که گاهی اوقات گیربکس در وضعیتی قرار میگیرد که ممکن است نتواند مثلا بین دنده سه و چهار تصمیم بگیرد.