«عیسی، اسلحه، بچه‌ها»: خشونت مذهبی اکنون کانون توجه حزب جمهوری‌خواه است


در اواخر هفته گذشته، نماینده لورن بوبرت از کلرادو در جلسه کمپ خانوادگی مرکز مسیحی چایس روی صحنه رفت. این رویداد ادعا می کند که “کلام خدا را خواهید شنید که توسط سخنرانانی که کلام خدا را ثابت کرده اند داده می شود” و فهرست سخنرانان را با اعمال 2:17-18 دنبال می کند:

و خدا می‌گوید که در روزهای آخر چنین خواهد شد که روح خود را بر هر جسمی خواهم ریخت و پسران و دختران شما نبوت خواهند کرد و جوانان شما رؤیاها خواهند دید و پیران شما رویاها را خواهند دید. همچنین روح خود را در آن روزها بر بندگان و بندگان خود خواهم ریخت و آنها نبوت خواهند کرد.

صرف نظر از زمینه آخرالزمانی، سخنرانی بوبرت به دلیل جذابیت آن به مزمور 109:8 توجه را به خود جلب کرد. در رابطه با دعا برای رئیس جمهور بایدن – قبل از خندیدن به تشویق جمعیت. این قطعاً استفاده جدیدی از این متن توسط حزب جمهوری‌خواه نیست – سناتور جورجیا، دیوید پردو، آن را علیه اوباما در سال 2016 استناد کرد و به یک شعار ضد اوباما تبدیل شد که بر روی برچسب‌های سپر برجسته شد. وقتی این متن از متن کامل آن خارج شود، مردم می توانند بخندند – اما مزمور 109 یک مزمور جنگی است که خواستار مرگ مرد مورد نظر است، جایی که 109:9 می گوید: “فرزندانش یتیم و همسرش بیوه باشند. و این نکته است: مانند بسیاری از جنبه‌های ناسیونالیسم مسیحی معاصر، خطی را فراهم کنید که مردم بتوانند با زمینه‌های خشونت‌آمیز موافقت کنند و از آن جلوگیری کنند. این دعایی برای مرگ رئیس جمهور است و صادقانه می توان گفت که استفاده جمهوری خواهان از آن بر روسای جمهور دموکرات عادی شده است.

شاید این مشکل به اندازه‌ای بزرگ باشد که ما باید آن را نه تنها به عنوان یک پدیده حاشیه‌ای، بلکه به عنوان بخشی از مشکل اصلی GOP معاصر که از MAGA القا شده است، بشناسیم.

مطالب مرتبط: از زائران تا قانون: ناسیونالیسم مسیحی “سیارکی است که برای دموکراسی می آید”

البته، بوبرت بسیار فراتر از دعا علیه رئیس جمهور رفت. او قبلاً با سازمان دهندگان کودتای 6 ژانویه دیدار کرده بود. او محل استقرار قانونگذاران، از جمله نانسی پلوسی، رئیس مجلس را در حالی که شورشیان به ساختمان کنگره نفوذ کردند، توییت کرد. مانند نماینده توماس ماسی از کنتاکی، بوبرت و خانواده‌اش برای کارت‌های کریسمس با اسلحه‌های سبک AR-15، همراه با تمام تداعی‌های مشکل‌ساز تولد عیسی ناصری با تفنگ‌هایی که برای جنگ طراحی شده‌اند، ژست گرفته‌اند. این چیزها – عیسی، اسلحه و با عکس های خانوادگی، نوزادان – در واقع ستون های شاخه ناسیونالیست مسیحی حزب جمهوری خواه هستند.

کاندیس تیلور، نامزد جورجیا، برایان کمپ جمهوری‌خواه خود را “لوسیفرین” خواند و متمم اول را اینگونه تعریف کرد: “حق ما برای پرستش آزادانه عیسی – به همین دلیل است که ما یک کشور داریم.”

مبارزات انتخاباتی ناموفق کاندیس تیلور برای فرمانداری جمهوری خواهان در جورجیا به طرز باورنکردنی درباره جایگاه حزب جمهوری خواه در حال حاضر آشکار بود. اتوبوس مبارزات انتخاباتی او که به معنای واقعی کلمه با «عیسی، اسلحه، نوزادان» مزین شده بود، آشکارترین جنبه مبارزات ملی مسیحی او بود. او از پیروان خود خواست که برای کلانترهای خوب دعا کنند، و گفت که فاسدها به جرم خیانت اعدام خواهند شد، که به شدت به اعتقاد او به دکترین افراطی “کلانتر قانون اساسی” دلالت دارد که می گوید کلانترها داوران آنچه قانون در مناطق خود می گوید، نیست. مجری آن او در یک رویداد مبارزاتی گفت: «ما یک گردهمایی سیاسی خواهیم داشت و عیسی را گرامی می داریم. آنها به ما نمی گویند “جدایی کلیسا از دولت”. ما کلیسا هستیم! ما این ایالت را اداره می کنیم!» – یک ایده تهاجمی ناسیونالیستی مسیحی. تیلور دولت فرماندار برایان کمپ را یک “رژیم لوسیفری” خواند، گفت که به عنوان فرماندار دستور اجرایی علیه “نخبگان شیطانی” صادر خواهد کرد و متعهد شد که راهنمای “شیطانی” جورجیا را از بین ببرد.

تیلور حتی از نسل‌کشی بومیان آمریکا دفاع کرد و گفت: “اول اصلاحیه، حق ما برای پرستش آزادانه عیسی است – به همین دلیل است که ما یک کشور داریم.” به همین دلیل ما گرجستان را داریم. به همین دلیل است که ما از بنیانگذارانمان خواستیم که به اینجا بیایند و هندی ها “خانه ها و زمین هایشان” را ویران کنند. آنها آن را گرفتند. و البته او از دروغ بزرگ دفاع می کند گفتن در توییتر: “ما در یک جنگ معنوی هستیم… این خدا در برابر شیطان است. این به باخت خودش نیز منتقل شد – اگرچه او در رقابت های مقدماتی با 70 امتیاز شکست خورد، اما از واگذاری امتناع کرد.


آیا می خواهید خلاصه ای روزانه از همه اخبار و نظرات سالن ارائه دهد؟ در خبرنامه صبحگاهی دوره تصادف ما مشترک شوید.


می‌توانیم بپرسیم: پس چی؟ تیلور مانند بسیاری از نامزدهای ملی گرا مسیحی با اختلاف شگفت انگیز شکست خورد. برای مثال، نماینده مدیسون کاوتورن، پس از اینکه نظام جمهوری خواه علیه او مخالفت کرد، در رقابت های کارولینای شمالی شکست خورد. ستوان آیداهو جیov. جانیس مک‌گیچین از افراط‌گرایی استقبال کرد، با شبه‌نظامیان در عملیات‌های عکس‌برداری ظاهر شد، سوگند یاد کرد که مختص ارتش ایالتی بود، و در جلسه ویدئویی در نشست آمریکا اول PAC ظاهر شد و گفت: «خدا از ما می‌خواند که شمشیر برداریم و بجنگیم، و مسیح نیز فرا می‌خواند. در ایالت آیداهو حکومت خواهد کرد.» او با 20 امتیاز شکست خورد. نامزد جمهوری خواهان برای وزارت امور خارجه در کالیفرنیا، ریچل هام گفت که او انتخاب کرد که برای این پست نامزد شود زیرا یک رویاپرداز پیشگو بود و کوچکترین پسر او، “یک بیننده”، عیسی را در کمد پیدا کرده بود جایی که او در حال نماز است و طوماری در دست دارد که به او می گوید بدوید. او نیز باخت و سپس ادعای تقلب کرد، توییت“وقتی مبارزه خوبی کردی، مبارزه ای صادقانه داشتی و شکست خوردی، تسلیم شدی. بنابراین در مورد من هیچ امتیازی وجود نخواهد داشت. انتخابات دزدیده شده = جمهوری دزدیده شده.

و سپس کسانی هستند که هستند هنوز هم کار می کند گرگ لوپز، نامزد فرمانداری حزب جمهوری خواه در کلرادو، معتقد به ممنوعیت کامل سقط جنین است، تغییرات آب و هوایی را رد می کند، می گوید: «در همین حال، سیستم آموزشی به تلقین دولتی تبدیل شده است. میتن” و طرفدار دروغ بزرگ است. او در اوایل ماه جاری در اجلاس محافظه‌کاران غربی به همراه تعداد زیادی از نظریه‌پردازان توطئه و چهره‌های راست افراطی حاضر شد. و از دیدگاه‌های منفی خود نسبت به جامعه LGBTQ که یک موضوع رایج است، خجالتی نیست. در میان نامزدهای جمهوری خواه

برای مثال، مارک برنز در کارولینای جنوبی، یکی از حامیان اولیه ترامپ در سال 2016 بود. او یک وزیر انجیلی، نظریه‌پرداز توطئه و کشیش در مرکز ستایش و عبادت Harvest است. او برای کنگره در حوزه چهارم کنگره ایالت نامزد می شود. و پلتفرم او مانند کوله باری از ایده های راست می خواند:

  • حق ما برای حمل اسلحه یک دارنده است که خدای متعال به ما داده است – نه هیچ مردی.
  • اگر اکنون با این انتخابات موافقت نکنیم، آمریکا شکست خواهد خورد. بدون انتخابات آزاد، صادقانه و شفاف، هیچ موضوع دیگری مهم نیست.
  • زندگی از لقاح شروع می شود.
  • ازدواج بین زن و مرد تعریف شده است;
  • نظریه نژاد انتقادی کمونیستی و ضد نژادپرستی است.
  • الزامات واکسیناسیون و ماسک یک استبداد پزشکی است و جایی در آمریکا ندارد.
  • بودجه پلوسی درها را به روی کمونیسم تمام عیار باز می کند.

و در حالی که اینها ممکن است مانند ایده های وحشیانه به نظر برسند، در مقایسه با کاری که برنز انجام داد، چیزی نیستند می گوید. او تماس گرفت احیای کمیته فعالیت های غیر آمریکایی مجلس نمایندگان – بله، شکارچیان قرمز بدنام دهه 1940 – برای تحقیق در مورد “تلقین” LGBTQ، که آن را یک تهدید امنیت ملی می نامد و می گوید هرکسی که در آن (یا کنترل اسلحه) دخیل باشد باید به دلیل محاکمه شود. خیانت کرد و اعدام شد برنز به معنای واقعی کلمه خواستار احیای «ترس اسطوخودوس» است، که منطق شیطانی خاصی دارد، زیرا ناسیونالیست‌های مسیحی اساساً در اینجاست که در جنگ‌های فرهنگی مستقر شده‌اند: قانون‌گذاری ضد ترنس‌ها، تجمع‌ها و حملات ضد دگرباشان جنسی، و اصرار به دوباره جرم انگاری اقلیت های جنسی

نامزدی از کارولینای جنوبی می‌خواهد به معنای واقعی کلمه آزار و اذیت ضد دگرباشان جنسی را در مورد “ترس اسطوخودوس” بازگرداند، که منطقی دارد: این جایی بود که ناسیونالیست‌های مسیحی در جنگ‌های فرهنگی به پایان رسیدند.

قسمت عیسی آشکار است. اسلحه ها پوشش داده شده است، چه ارتباط داگ ماستریانو، نامزد فرمانداری پنسیلوانیا با میله آخرالزمانی وزارتخانه آهن یا بازاریابی اسلحه های سبک AR-15 به عنوان سلاح های مقدس. اما نوزادان می توانند مهمترین بخش آن باشند. حملات به جامعه LGBTQ باید در چارچوب مفاهیم راست‌گرایانه خلوص جنسی و شیدایی تمام عیار برای قوانین زایمان اجباری درک شود. قوانین ضد سقط جنین، حمله به پیشگیری از بارداری و حمله به اقلیت های جنسی، همه بخشی از تهاجم ناسیونالیست مسیحی به ملت است. جنبش هایی مانند Quiverfull در مزمور 127 تعدادی جنبه سیاسی دارند، همراه با یک سیستم اعتقادی که از کنترل تولد اجتناب می کند و معتقد است که خداوند تعداد مناسبی فرزندان را به آنها خواهد داد. آنها به معنای واقعی کلمه بر این باورند که هر کسی که بیشترین نوزاد را داشته باشد برنده است و آن را مبارزه اساسی سیاسی و معنوی می دانند. یکی از نویسندگان مرتبط با کویورفول گفته است:

این رحم است که “بذر الهی” را دریافت و تغذیه می کند که بیرون خواهد آمد تا نور در تاریکی باشد و اعمال شیطان را در این جهان نابود کند. خدا به دنبال ارتش است. … رحم سلاحی قدرتمند در برابر شیطان است. برخی از زنان از آوردن نوزاد به این دنیای شیطانی می ترسند، اما این یکی از مهمترین دلایل بچه دار شدن است – روشنایی در این دنیای تاریک!

Quiverfull یک جنبش پدرسالاری مسیحی است که نه تنها انقیاد زنان را در میان شوهران و پدران پیش می برد، و از آموزش و پیشگیری از بارداری برای پیروزی در جنگ فرهنگی اجتناب می کند – همانطور که کاترین جویس، گزارشگر سالن در کتاب خود Quiverfull: Inside the Christian Patriarchy Movement توضیح داد – بلکه به محافظت نیز کمک می کند. مجرمان جنسی در جوامع کلیسا و به شدت ترویج قوانین ضد سقط جنین و زایمان اجباری در سراسر کشور.

من همچنین به شدت استدلال می‌کنم که پدرسالاری مسیحی و ناسیونالیسم مسیحی با نظریه «جایگزینی بزرگ» پیوند دارند، این تصور عمیقاً نژادپرستانه و بیگانه‌هراسی که افراد غیرسفیدپوست را به کشورهای غربی می‌آورند تا «جایگزین» رأی دهندگان سفید پوست شوند. دستور کار منجر به انقراض فرضی سفیدپوستان. همانطور که مشخص است، این ایدئولوژی هذیانی به چندین قتل عام دامن زده است، از جمله تیراندازی های دسته جمعی در بوفالو در ماه مه و تیراندازی های دسته جمعی قبلی در ال پاسو، پیتسبورگ و کرایست چرچ، نیوزیلند. قوانین تولد اجباری و ممنوعیت سقط جنین نیز بخشی از این جنگ جمعیتی تصور شده است، بخشی جدایی ناپذیر از نبردهای معنوی که ناسیونالیست های مسیحی معتقدند در حال انجام هستند و انباشت واقعی اسلحه، ارتباط با گروه های شبه نظامی و مخالفت با دولت. نظرسنجی PRRI در آگوست 2021 نشان می‌دهد که ایده‌های «جایگزین بزرگ» در محافل انجیلی در حال افزایش است و از آن زمان به جریان اصلی تبدیل شده‌اند.

خشونت مذهبی بستر ناسیونالیسم مسیحی است و ناسیونالیسم مسیحی در حال تبدیل شدن به بستر حزب جمهوری خواه معاصر است. قوانین تولد اجباری، قوانین ضد دگرباشان جنسی و نظریه جایگزینی بزرگ، همه اشکال خشونت هستند و تقریباً به طور قطع به گسترش خشونت مرگبارتر دامن می زنند. خشونت است «عیسی، اسلحه و نوزادان» ممکن است شعاری مضحک و خارج از چارچوب به نظر برسد. اما اصلا خنده دار نیست.

درباره ناسیونالیسم مسیحی و راست افراطی بیشتر بخوانید: