تیراندازی کیسی گودسون جونیور: جیسون مید معاون اوهایو با اتهام قتل در قتل یک مرد سیاهپوست در سال 2020 مواجه است.


کلمبوس، اوهایو – معاون کلانتر اوهایو که پنج بار به کیسی گودسون جونیور شلیک کرد. در پشت سر او به قتل در روز پنجشنبه متهم شد، زیرا خانواده گودسون نیز یک شکایت حقوق مدنی فدرال ارائه کردند، و اکنون یک معاون بازنشسته برای اولین بار جزئیات آنچه را که اتفاق افتاده است به طور عمومی به اشتراک گذاشته است.

تیراندازی به گودسون، که سیاه پوست بود، در دسامبر 2020 توسط معاون قدیمی جیسون مید، که سفیدپوست است، منجر به اعتراضات در کلمبوس و بسیاری از مسائل دیرینه شد، تا حدی به این دلیل که قتل در تصویر بدن یا دوربین نظارتی ثبت نشده بود.

وکیل مید می گوید که معاون زمانی که گودسون اسلحه را به سمت او نشانه رفته شلیک کرد. خانواده گودسون گفتند که او یک ساندویچ نگه داشته است، نه اسلحه، اما گفتند که او مجوز حمل اسلحه نیز دارد.

این پرونده هنوز توسط دفتر دادستانی ایالات متحده با کمک بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری تحت بررسی جنایی قرار دارد.

مادر گودسون، تامالا پین، گفت که او از سخنان کیفرخواست روز پنجشنبه “غرق شادی” شده است.

پین در یک کنفرانس مطبوعاتی در اواخر صبح که توسط چندین نفر از بستگان محاصره شده بود، گفت: «این یک سال اندوه بود، یک سال اندوه بود، یک سال درد بود. اما می دانم که امسال من و خانواده ام هر روز بیدار می شویم و فقط برای آنچه درست است می جنگیم.

بیشتر: مادر می گوید کیسی گودسون جونیور. معاون را در حالی که با ساندویچ وارد خانه می شد کشت

تیراندازی در 4 دسامبر 2020 زمانی رخ داد که مید، یک عضو 17 ساله کلانتر، در حال تکمیل جستجوی ناموفق برای فراری به عنوان بخشی از کار خود برای گروه ویژه خدمات مارشال ایالات متحده بود. گودسون موضوع جستجو برای فراریان نبود و مارشال ها گفتند که مید در زمان تیراندازی برای آنها ماموریتی انجام نمی داد.

بر اساس گزارش طولانی از دیدگاه مید که روز پنجشنبه توسط وکیل مارک کالینز منتشر شد، معاون تعقیب پس از گودسون را پس از گفتن اینکه دید او اسلحه را به سمت راننده دیگری و سپس به سمت مید نشانه رفته است، آغاز کرد. خود مید علناً در مورد تیراندازی صحبت نکرد.

در بیانیه آمده است که مید گودسون را در ماشینش تعقیب کرد، او که معاون گفت: «اسلحه گرم را به طور نامناسب تکان داد» و سپس پارک کرد و یک جلیقه تاکتیکی پوشید که در آن خود را یکی از اعضای گروه ضربت مارشال معرفی کرد.

در بیانیه آمده است که مید در حالی که گودسون به سمت خانه می رفت، پیاده به دنبال گودسون رفت، در حالی که گودسون یک اسلحه در دست راست و یک کیسه پلاستیکی در دست چپ داشت. طبق گزارش مید، مید خود را افسر پلیس معرفی کرد و به گودسون دستور داد دستانش را نشان دهد. در بیانیه آمده است که او فکر می‌کرد وقتی گودسون برگشت و دست راستش را به سمت عقب برد و اسلحه را به سمت معاون گرفت، اقدام خواهد کرد.

مید “به آقای گودسون دستور داد تا یک بار دیگر اسلحه را بیاندازد، و زمانی که این دستور نادیده گرفته شد و در حالی که اسلحه به سمت آقای مید نشانه رفته بود، او از ترس جان خود و کسانی که در خانه بودند، شلیک کرد. در بیانیه آمده است.

بستگان می گویند که گودسون در زمان کشته شدن در خانه مادربزرگش را باز می کرد. بازرسان گفتند که یک اسلحه از صحنه کشف شد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکردند.

خانواده گفتند گودسون یک ساندویچ در دست داشت نه اسلحه. اما حتی اگر گودسون اسلحه حمل می کرد، خانواده تکرار می کردند، او اجازه این کار را داشت.

پزشک قانونی شهرستان فرانکلین در ماه مارس گفت که گودسون از پشت مورد اصابت پنج گلوله قرار گرفته است.

کالینز گفت که یک قاضی روز جمعه یک جلسه استماع اولیه را برای مید تعیین کرده است که او بی گناه است.

کالینز گفت: “ما قصد داریم این پرونده را به گونه ای راه اندازی کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که تمام سنگ ها برگردانده شده اند و جیسون روند مورد نیاز خود را دریافت می کند.”

همچنین روز پنجشنبه، شان والتون، وکیل دادگستری از شکایت مرگ خانوادگی علیه مید و کلانتر خبر داد.

این دادخواست ادعا می کند که مید صدها ساعت آموزش با سلاح گرم و SWAT داده است، اما در مورد تکنیک های کاهش تنش، با وجود عملکرد ضعیف به عنوان معاون، از جمله قرار گرفتن در وضعیت “بدون تماس با زندانیان” برای نزدیک به چهار سال، اندکی در مورد تکنیک های کاهش تنش دیده شده است. این دادخواست جزئیاتی در مورد دلایل این اقامت ارائه نکرده است.

سخنگوی کایلا مرچانت گفت که دفتر دادستانی منطقه فرانکلین، که نمایندگی کلانتر را بر عهده دارد، در مورد دعاوی جاری اظهار نظر نمی کند.

اگرچه تیراندازی پلیس کلمبوس را درگیر نکرد، اما در زمان تشدید تنش‌ها بر سر قتل‌های قبلی سیاه‌پوستان توسط پلیس در پایتخت اوهایو رخ داد، وضعیت کمتر از سه هفته بعد با تیراندازی یک افسر پلیس کلمبوس سفیدپوست 47 ساله بدتر شد. آندره هیل پیر در حالی که از گاراژ بیرون می آمد و یک تلفن همراه در دست داشت.

نگاه کنید: رئیس خواستار حذف پلیسی است که به آندره هیل شلیک کرد

آن افسر پلیس آدام کوی، که متعاقباً اخراج شد، در قتل خود را بی گناه دانست و محاکمه او برای سال آینده برنامه ریزی شده است.

پس از تیراندازی گودسون، اعتراضات بزرگی به دنبال داشت و مردم در حالی که خیابان‌های مرکز شهر را مسدود می‌کردند، فریاد «عدالت برای کیسی» سر دادند.

مید در 2 ژوئیه به دلیل ناتوانی بازنشسته شد. این معاون از زمان تیراندازی از کلانتری در مرخصی اداری به سر می برد.

کلانتر دالاس بالدوین پیشتر گفته بود که کالبد شکافی “همه حقایق لازم” را ارائه نکرده است و او قبل از شروع هرگونه اقدام انضباطی علیه مید تا تکمیل تحقیقات جنایی صبر خواهد کرد.

بالدوین روز پنجشنبه گفت که از کارکنانش خواسته است تا در صورت امکان تحقیقات را بررسی کنند تا ببینند آژانس چه چیزی می تواند بیاموزد.

وی در بیانیه ای گفت: “این دفتر تعهد حرفه ای دارد تا تمام توان خود را برای تامین امنیت جامعه و معاونان ما انجام دهد.” همانطور که از ابتدا گفتم برای همه دست اندرکاران این فاجعه دعا می کنم.

در ماه ژوئن، فرانکلین گری تیاک، دادستان منطقه، دو دادستان خارجی را برای تحقیق منصوب کرد، زیرا دفتر دادستان منطقه به عنوان مشاور حقوقی کلانتر عمل می کند و پیش بینی می کند که او باید از منطقه و سازمان مجری قانون در این پرونده دفاع کند.

حق چاپ © 2021، آسوشیتدپرس. تمامی حقوق محفوظ است.